ضربه گیر ستون پارکینگ

تماس بگیرید

wa.me/+989151126850

شبکه های اجتماعی

نقد و بررسی اجمالی
یکی از چالش‌های پیش روی صاحبان پارکینگ‌های عمومی و خصوصی، زیبا نگه داشتن محیط آن است. در همین راستا می‌توان به آسیب دیدن ستون‌های پارکینگ در اثر برخورد وسایل نقلیه اشاره کرد. تعمیر و ترمیم این آسیب دیدگی‌ها علاوه بر صرف زمان و هزینه‌های مالی جهت بازسازی پارکینگ، رانندگان وسیل نقلیه را دچار خسارت می‌کند. راه‌حل جلوگیری از بروز این مساله، نصب ضربه گیر ستون (محافظ ستون یا ضربه گیر پارکینگ) است. این ضربه گیرها با خاصیت کشسانی بالای خود، تاثیر برخورد را به حداقل رسانده و موجب کاهش آسیب وارده به ستون و وسایل نقلیه می‌شوند. همان‌طور که در تصویر نیز مشاهده می‌شود، جهت دیده شدن بهتر در شب، روی ضربه گیر از شبرنگ ترافیکی استفاده شده است.

نقد و بررسی تخصصی

انواع ضربه گیر لاستیکی

ضربه گیرهای لاستیکی انواع مختلفی دارند. این محصول شامل انواع ضربه گیر ستون (که با نام محافظ ستون یا ضربه گیر لاستیکی ستون نیز شناخته می‌شود)، ضربه گیر دیواری، ضربه گیر کنج (که با نام ضربه گیر گوشه ای نیز شناخته می‌شود) و یا کاراستاپر لاستیکی می‌شود. در این مطلب به صورت اختصاصی محصول محافظ ستون را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کاربرد ضربه گیر پارکینگ
این محصول که در ابتدا جهت استفاده و حفاظت پارکینگ‌های عمومی و پرتردد طراحی شده بود، امروزه در پارکینگ‌های مسکونی و شخصی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. محل کاربرد این محصول شامل موارد زیر است:

پارکینگ‌های عمومی شهری
پارکینگ‌های پرتردد: مراکز تجاری، استادیوم‌های ورزشی، بیمارستان‌ها و …
پارکینگ مجموعه‌ها: مراکز صنعتی، کارخانجات و برج‌های اداری، مدارس و …
پارکینگ‌های شخصی: آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی، فروشگاه‌ها و …
سایر کاربرد‌ها: استفاده در کارواش‌ها، نمایشگاه‌های اتومبیل و …

نصب محافظ ستون (محافظ لاستیکی ستون)
ضربه‌گیر پارکینگ به دو صورت قابلیت نصب دارد که بر اساس نوع نصب، متعلقات آن تفاوت خواهد داشت.

نصب مستقیم با استفاده از پیچ و رولپلاک: در این روش نصب، ضربه‌گیر لاستیکی ستون با استفاده از ۴ یا ۶ عدد پیچ و رولپلاک روی ستون یا گوشه دیوار نصب و در جای خود محکم می‌گردد. این روش مناسب ستون‌های بتنی یا سیمانی بوده و در صورت بروز ضربه از جدا شدن ضربه گیر از ستون و دیوار جلوگیری می‌کند.
نصب مستقیم با استفاده از چسب: در این روش، قسمت زیری ضربه گیر لاستیکی و ستون یا دیوار در محل نصب آغشته به چسب مخصوص شده و سپس محصول در محل خود نصب و پس از گذشت زمان مورد نیاز محکم می‌گردد. این روش برای دیوار‌ها یا ستون‌های سنگی یا سرامیکی مناسب‌تر است.
نصب روی ریل مخصوص: در صورتی که در زمان ساخت دیوار یا ستون های پارکینگ و یا پس از آن، برای نصب ضربه‌گیر ریل مخصوص نصب شده باشد، می‌توان این محصول را بدون استفاده از پیچ و رولپلاک و یا چسب به سادگی در محل خود قرار داد و نصب کرد.
متعلقات ضربه گیر ستون
همانطور که در بخش قبلی ذکر شد، بر اساس نحوه نصب ضربه گیر لاستیکی، این محصول به همراه متعلقات زیر قابل ارائه است:

ریل مخصوص
پیچ و رولپلاک (۴ تا ۶ عدد به ازای هر ضربه گیر)
چسب مخصوص نصب ضربه گیر ستون
سه یا چهار عدد شبرنگ جهت نصب روی ضربه گیر (برای دید بهتر)
مزایا و معایب ضربه‌گیر لاستیکی
هر محصولی علاوه‌بر مزایا، می‌تواند معیابی نیز داشته باشد؛ پیش از خرید این محصول بهتر است مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار دهید:

مزایا
کاهش خسارات وارده به پارکینگ و وسایل نقلیه
خاصیت کشسانی و ضد ضربه با مقاومت بالا
کیفیت بالای مواد اولیه (عدم استفاده از مواد بازیافتی)
دارای شبرنگ برای دید بهتر در نور کم
قابلیت بازیافت در صورت خرابی (سازگار با محیط زیست)

معایب
نیاز به تعویض در صورت آسیب دیدگی (عدم امکان ترمیم)
عدم کاربرد در ستون های گرد (نیاز به استفاده از محافظ نواری)
شرکت تولیدی تجهیزات ترافیکی تکساز با مدیریت مهندس زرافشانی، به عنوان بزرگترین تولیدکننده علائم و تجهیزات ترافیکی در شرق کشور آماده پذیرش سفارشات شما مشتریان عزیز برای این محصول است. در صورتی که نیاز به مشاوره و یا سفارش و خرید ضربه گیر لاستیکی ستون (محافظ ستون) دارید، می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما و یا شماره‌های مندرج در همین صفحه با کارشناسان واحد فروش این شرکت در ارتباط باشید. همچنین اکیپ تعمیر و نصب تجهیزات ترافیکی تکساز آماده انجام پروژه‌های تعویض و نصب ضربه گیر پارکینگ برای شما مشتریان عزیز هستند.

محصولات مرتبط